Медийната грамотност се научава

19.11.2018

Образованието и свободата на медиите са двата най-важни компонента на медийната грамотност. Когато слабата медийна свобода и недостатъчното образование съвпадат, вече имаме проблем. Това мнение изрази в предаването „Хоризонт до обед“ Марин Лесенски, директор на Програма Европейски политики в Институт Отворено общество – София. „Има тясна корелация, тоест в страни, в които има свободни медии, има високо качество на образованието и обратно“, посочи Лесенски.

Медийната среда и медийната грамотност в България е темата на дискусия днес, насочена към неправителствените организации, развиващи дейности в тези области, включително по-малки или нови организации, които имат интереси в тази сфера.Марин Лесенски открои тясната връзка на медийната грамотност с фалшивите новини: „Традиционните медии са под натиск. Журналистите не могат до голяма степен да изпълняват функциите на пазители на информацията, да проверяват кое е вярно, кое не е вярно. Хората сами имат достъп до информация, особено в социалните медии – всеки има достъп до всичко. Затова е важно как всеки преценява за себе си коя е достоверната информация, къде попада на фалшива информация.“