Религията в училище: как се преподава вероучение в Европа и САЩ

21.04.2025

Конфесионален, плуралистичен и секуларен – това са трите модела на преподаване на религия в училищата в Европа, но изучаването ѝ не гарантира по-голяма „моралност“ в държавите, включително сред младото им население. До този извод достигат авторите на анализ на Институт „Отворено общество – София“, които проследяват подходите в Гърция, Румъния, Турция, Унгария, Австрия, Италия, Испания, Франция, Англия, Дания, Норвегия и САЩ в контекста на обществения дебат за въвеждането на задължително обучение по добродетели и религия в България.

Текстът в Дневник се базира на анализа на Боян Захариев и Илко Йорданов „Религия в училище: сравнителен анализ с данни от някои страни от ЕС и Балканите“.

Пълен текст на публикацията Религията в училище: как се преподава вероучение в Европа и САЩ в Дневник.