Media Literacy Now публикува анализ, базиран на Индекса за медийна грамотност

13.09.2021

Организацията Media Literacy Now, базирана в САЩ, публикува анализ, ползващ данните на Индекса за медийна грамотност на ИОО-София. Г-н Джон Кар, доброволец в Media Literacy Now и изпълнителен директор в Cisco Systems, модифицира съществуващия модел на Индекса за медийна грамотност, за да включи и сравни по-голям брой страни в света. Към досегашните 35 европейски страни в индекса бяха включени девет допълнителни държави – Австралия, Канада, Колумбия, Израел, Япония, Южна Корея, Мексико, Нова Зеландия и САЩ.

Джон Кар пише, че е „успял да създаде по-широк глобален портрет на образованието за медийна грамотност“ и че „с модифицирания Индекс за медийна грамотност успява да покаже  къде се позиционират САЩ в сравнение с много други развити страни, с надеждата че тази информация ще помогне на усилията на базираните в САЩ организации за медийна грамотност, които се стремят към нормативни промени и търсене на финансиране“.

Анализът на Джон Кар, озаглавен „Нов индекс показва, че САЩ получава ниски оценки по образование за медийна грамотност“, може да се намери тук https://medialiteracynow.org/a-new-index-shows-that-the-us-scores-low-on-media-literacy-education/

Индексът за медийна грамотност оценява потенциалната устойчивост към разпространението на фалшиви новини в 35 европейски държави, като се използват индикатори за медийна свобода, образование и доверие между хората. Индексът е разработен и се публикува от ИОО-София от 2017 г. Последният доклад за 2021 г. може да се намери тук https://osis.bg/?p=3749